Relaties met andere instellingen

Schoolbestuur: Onze school valt onder het bestuur van Lucas Onderwijs. Deze stichting beheert 52 basisscholen, 10 scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs en 8 scholen voor voortgezet onderwijs in de regio. Regelmatig vergaderen de directies van Lucas-basisscholen met elkaar.

Samenwerkingsverband): In het kader van 'Passend Onderwijs' onderhouden we regelmatig contact met de scholen binnen ons Samenwerkingsverband SPPOH. Wij bespreken doorlopend hoe het Passend Onderwijs in Leidschendam – Voorburg eruit moet zien.

www.sppoh.nl

Bibliotheek: Regelmatig worden er boeken en leskisten geleend in het kader van b.v. een project. Ook worden bezoeken aan de „Bieb" gebracht.

Stichting Vlietkinderen:

Deze stichting organiseert voor ons de voor- en naschoolse opvang en we werken intensief samen en verkennen de mogelijkheden van een Kindcentrum.

Stichting De Groene Basis: Zij organiseren tal van activiteiten / leskisten op het terrein van natuur- en milieueducatie.

Stichting Jeugd- en Jongerenwerk: Deze stichting organiseert tal van activiteiten na school en in de schoolvakanties. Via school worden kinderen en ouders geïnformeerd d.m.v. folders.

Kerken: In de kerken in Leidschendam worden regelmatig gezins- vieringen georganiseerd. We verspreiden informatie van zowel de katholieke als de protestantse kerk.

Cultuurmenu

Vanuit het cultuurmenu nemen wij deel aan een divers aanbod op het gebied van theater, cultuur, etc.