Additionele activiteiten

Sport en spel

Eénmaal per jaar wordt onze Emmaüssportdag georganiseerd. Dit is vaak in de maand april. Deze sportdag is verplicht voor alle leerlingen van de school!

De Emmaüs neemt deel aan het gemeentelijk schoolvoetbaltoernooi in april voor zowel jongens- als meisjes. (groepen 8)

Ook aan door verenigingen georganiseerde kennismakingstoernooien nemen onze leerlingen deel (korfbal, handbal, tafeltennis, schaken).

In januari en februari organiseren we een schaaktoernooi en een damtoernooi op school (woensdagmiddagen). Deze activiteiten zijn vrijwillig.

Speel-o-theek

Elke school heeft voor kleuters buitenspelmateriaal. Onze school beschikt daarnaast over een uitgebreid assortiment buitenspeelgoed voor leerlingen van de groepen 3 t/m 8. Met behulp van een pasjessysteem kunnen kinderen in het speelkwartier en tijdens het overblijven spelmateriaal lenen. Leerlingen van de groepen 8 „beheren" de speel-o- theek. We bevorderen op deze manier het spelen en bewegen. Regelmatig wordt nieuw materiaal aangeschaft met geld van de oudervereniging en de overblijfstichting.

Schoolreisje

De leerlingen van de groepen 1/2 gaan op schoolreisje naar Plaswijckpark en de leerlingen van groep 3 t/m 6 gaan het ene jaar naar Duinrell en het andere jaar naar Drievliet. Groep 7 gaat naar De Efteling en groep 8 gaat op kamp. De schoolreiscommissie, bestaande uit leerkrachten en leden van de ouderraad organiseren het schoolreisje.

Schoolkamp

De leerlingen van groep 8 gaan drie dagen op kamp.

Een prachtige afsluiting van een schoolloopbaan!

Schooltuin

In de kleutergroepen werken de kinderen, onder begeleiding van Meester Kees, in de schooltuin. Niet alleen de groeicyclus van groente, maar ook die van insecten en de verwondering over de hele kringloop staan hierbij centraal. Welke rol spelen vlinders, slakken en vogels in de ecologie?  Maar ook van welk gewas eet je de wortels, het blad of juist de steel of de vruchten en hoe zaai en oogst je dat en vooral ook hoe smaakt dat? Proeven, ruiken, voelen en kijken, vooral dus interesse wekken voor alles wat groeit en bloeit in de natuur.

Kosten

De financiën rondom alle genoemde activiteiten worden geregeld door de ouderraad. U ontvangt daarvoor éénmaal per jaar een verzoek voor een vrijwillige bijdrage.