Kids

Verkeersonderwijs

Voor het verkeersonderwijs maken we in de groepen 4 t/m 7 gebruik van de methode Let’s go. Deze methode is ontwikkeld in samenwerking met de ANWB en bevat interactieve en praktijkgerichte opdrachten op het digibord. Zo wordt er tijdens de verkeerslessen gebruik gemaakt van animaties, video’s en Google Streetview om de lesstof direct te verbinden aan bekende verkeerssituaties in de omgeving. Uitgangspunt in de verkeerslessen is om leerlingen te leren hoe ze als voetganger en fietser veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. Jaarlijks is er daarnaast een dode hoek les voor groep 7. Hiervoor komt een chauffeur langs met zijn vrachtwagen. In groep 7 nemen de leerlingen ook deel aan het landelijk verkeersexamen, waarmee ze het verkeersonderwijs afsluiten.